Przy wypełnianiu wniosków urzędowych niektórzy przedsiębiorcy mogą napotkać trudności, które skutkują błędami formalnymi. Takie braki mogą sprawić, że ich wniosek o wpis do BDO nie zostanie rozpatrzony. Czy można wprowadzić poprawki do wniosku bez rozpoczynania procesu od nowa i na jakich dokumentach musi pojawić się numer rejestrowy BDO?
Jak postępować w przypadku wystąpienia braków formalnych?
Rozwiązanie tego problemu można znaleźć w art. 65 ustawy o odpadach oraz w art. 64 kodeksu postępowania administracyjnego (KPA). Zgodnie z art. 65 ust. 1 ustawy o odpadach do wniosku o wpis do rejestru oraz wniosku o zmianę wpisu w rejestrze stosuje się art. 64 KPA.
Podanie może zostać uznane za wadliwe pod względem formalnym, jeśli nie zawiera adresu wnioskodawcy, a nie da się ustalić tego adresu na podstawie dostępnych danych.
Jeśli wniosek nie spełnia innych wymagań prawnych, zgodnie z art. 64 KPA, wnioskodawca powinien zostać wezwany do usunięcia braków formalnych w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 7 dni. Jeżeli wnioskodawca nie usunie braków w wyznaczonym terminie, wniosek nie zostanie rozpatrzony.
Aby mieć pewność, że wniosek o wpis do BDO jest prawidłowo wypełniony, warto skorzystać z usług specjalistycznych firm, które zajmują się gospodarką odpadami.
Numer rejestrowy w BDO
Przy wpisie do rejestru BDO podmiotowi przypisywany jest indywidualny numer rejestrowy. W przypadku części przedsiębiorców ten numer jest niezbędny do prawidłowego wystawiania pewnych dokumentów. Ale kto jest odpowiedzialny za nadanie tego numeru? Kto jest zobowiązany umieścić go na swoich dokumentach? Na których dokumentach taki numer powinien się znaleźć, a na których nie?
Nadawanie numeru rejestrowego BDO
Numer rejestrowy jest nadawany firmie w momencie wpisu do rejestru BDO przez marszałka województwa, który zarazem zawiadamia firmę o przydzielonym numerze. Warto zauważyć, że kiedy firma z numerem rejestrowym kończy swoją działalność, ten numer nie może zostać przydzielony innemu podmiotowi.
Obowiązek umieszczania numeru rejestrowego na dokumentach dotyczy przedsiębiorców:
– wprowadzających sprzęt elektryczny i elektroniczny, oraz autoryzowanych przedstawicieli,
– wprowadzających opony na terytorium kraju,
– wprowadzających baterie lub akumulatory,
– wprowadzających pojazdy,
– wprowadzających oleje smarowe na terytorium kraju,
– producentów, importerów i nabywców wewnątrzwspólnotowych opakowań,
– wprowadzających produkty w opakowaniach na terytorium kraju.
Znaczenie numeru rejestrowego BDO w dokumentach
Obowiązek umieszczania numeru na niektórych dokumentach przez wskazanych przedsiębiorców wynika z Ustawy o odpadach z 2012 roku. Numer rejestrowy powinien być widoczny na dokumentach takich jak faktura VAT, paragon fiskalny, umowa kupna-sprzedaży, sprawozdanie roczne, karta ewidencji odpadów (KEO) oraz karta przekazania odpadów (KPO).
Do dokumentów, na których nie trzeba umieszczać numery, zaliczają się dokumenty:
– kadrowe,
– związane z bieżącą obsługą administracyjną i ogólnym funkcjonowaniem firmy,
– przekazane do urzędu skarbowego,
– inne dokumenty, które nie są bezpośrednio związane z działalnością wymagającą wpisu do rejestru BDO.
Podział metali – jak wygląda, czym się charakteryzuje?
lis
Wywóz makulatury a niszczenie dokumentów? Kto ma obowiązek je niszczyć?
lis
Recykling baterii – jak wygląda i co z niego powstaje?
lis
Recykling aluminium – daj drugie życie odpadom
paź
Recykling kabli – co warto wiedzieć?
paź
Remont mieszkania a odpady – na czym można zarobić?
paź
Jak odróżnić czysty gruz od zmieszanych odpadów budowlanych?
paź
Odpady poremontowe – co się do nich zalicza?
paź